Friday, May 25, 2012

hari jumaat segala penghulu hari

salam and hi readers :) petang nie act abby ta byk cite sebenarnya :) abby just nk share abby setiap hari setiap saat ,mkn ke tido,pe lah mesti akan berskype with my buah jantung abby :) abby ta taw lah if without him abby rase lain :) hari nie hari jumaat sebelum dia pergi solat jumaat abby suka tgk dia pakai baju melayu ,Ya Allah betapa hensem nya ,cair abby :) hihi alamak kantoi lah nti hihi :P . . . . . . .


 * nie hari nie hihi comel ta ?my jantung abby :D atoto comel nye dia :D my apek .i really love u baby :)


* hahh time nie abby kua g kuala selangor je ,ta sangka lak si dia boleh sanggup datang umah abby huhu baju tu si sipet yg belikan thank syg  comel bju nie ,g kuala selangor tgk wayang cite ngangkrong , cite nye act ta seram pun kelakr tu boleh2 lah huhu. . .
urm okay lah sampai disini sahaja abby cuma sampai kan :) thanks kepada pembaca setia abby iaitu salehien 
<3 u kekanda :) abby pun ta taw pe yg best sgt pun ta taw :) lebiu sayang !


hah ta lupa juga abby nk agy tazkirah untuk hari jumaat yang mulia ini :

2 Amalan yang tidak terputus ganjaran pahala bagi sesiapa yang dapat mengerjakannya...

 1. Sedekah Jariah : Hari ni hari Jumaat, penghulu segala hari. Tidak salah untuk kita mengeluarkan sedikit wang untuk disedekahkan ke Masjid. Mana tau duit yg kita sedekahkan itu digunakan untuk pembangunan Masjid dan selagi masjid itu digunakan, pahalanya akan berterusan mengalir untuk kita sampai bila-bila. Sedekah juga salahsatu kunci murah rezeki...



2. Anak yang soleh dan mendoakan untuk orang tuanya : Satu motivasi untuk kita semua untuk menjadi anak yang soleh dan dapat berbakti kepada orang tua kita terlalu banyak jasanya. Dengan melihat wajah ibubapa kita pun dapat pahala, apalagi kita dapat mendoakan kesejahteraan untuk mereka. Anak ibarat kain putih, kitalah yang bertanggujawab mencoraknya.
okay lah  2 sahaja abby sampai kan :) act byk abby amik 2  :P selamat beramal dan renung2 kan :) jaga diri jaga dara <3

No comments: